Monday, June 20, 2011

dun worry, be happy.

Now you see it...

Now you don’t...
But you always look cute to me..


It’s ok dear, orang kata yang patah akan tumbuh, yang hilang akan berganti. Walaupun yang tumbuh, yang berganti itu tak sama dengan yang telah patah dan yang telah hilang.
Kita redha saja..(dalam maksud tu..)



Ok, updated milestones pasal nayli..

Nayli sekarang suka bertanya, all the time pun she is.. but sekarang soalan dia macam terlebih advance jer..sampai kadang tu tak tahu nak jawab apa.
Soalan yang ditanya I ingatkan, dia tak ambik pusing pun because of her age just only 7.
Contoh 1, dia tanya kenapa tok/ki/tokwan tak datang rumah kakak...kalau setengah kids (contoh terdekat adik dia Umair) never bother pun sape datang sape tak datang kat rumah. Dan dia ingat berapa kali orang-orang yang dia sayang datang rumah dia..kalau just one time..memang obviously senang nak ingat lah. So bila ditanya camtu jawapan selamat is.. ‘they are busy’. Yang bagusnya bila all of a sudden dia tanya camtu, kita tahu she remember orang-orang penting dalam hidup dia...good girl.

Contoh 2, pasal period..oh agak sensitip nak tulis kat sini..it’s ok lah. My point is..her thinking sometimes macam orang besar yg I pun tak terpikir dia akan tanya. She is observant girl..maybe dari situ dia curious nak tahu kenapa. Sometime I just ‘pass the baton’.. go tanya daddy..hiks!

No comments:

Lilypie Kids birthday Ticker
Lilypie Kids birthday Ticker