Monday, March 29, 2010

anti money laundering

..itu tajuk course yang I attended last Friday. I tell you...that course very informative and i like the speaker sebab dia berjaya membuatkan participants tak mengantuk langsung!

At first bila dapat tahu kena attend that course..tak teruja sikit pun sebab fikir mesti boring ni dah lah tempatnya kat Pacific Regency, kawasan segitiga emas yang jam. BUT my prediction meleset sama sekali. Dalam kelas tu asyik gelak jer..rasa released sangat. In future kalau office nak hantar ke course yang speaker ni handle...memang I nak..hehe.

Seriously best..that speaker is actually a lawyer so dia banyak relate dgn case2 yang berlaku kat M'sia ni. Full of stories. I tak involved directly with the 'anti-money laundering' thingy tp semua staff mesti attend this course, so every year my office will send a few staffs (take turn).

Teruja punya pasal dalam kereta me potpet2 duk sharing knowledge ngan hubby..hiks..sampai dia perli kata I tak penat ke bercakap. Ishhh!! Lepas tu terus diam. Ok I dah penat dan sentap. Ahaks!


4 comments:

rasp said...

sib baik dpt speaker best kan..
cukup menggeliat nak gi kursus nak nak kalo speaker tak best....

lily lotus said...

untung u. hehee..dapat ilmu pun yer. enjoy pun yer. speakers yang membosankan kena gi communication courselah..hihii

a-as said...

dear...

rasp: I duk pk topic ni mesti boring tp I salah. Speaker tu very funny, tak terasa masa berlalu. dia share the real cases yg I jadi terlopong bila dengar sebab mcm tak percaya pun ada... :)

Lily: bersemangat jer nak attend course macam ni..:)

nota kaki: kawan2.. so sorry if lately I kurang ada masa nak ziarah ur blog sbb I stuck dan agak bz skit. Sometimes I sempat singgah tp tak sempat tinggal komen. Uols jgn serik plak jenguk sini ok! :)

luv u...mmmuahhhs!!

Dee said...

kalo dpt speaker yg best mmg x tertidur..n enjoy je kan..hehehe..

Lilypie Kids birthday Ticker
Lilypie Kids birthday Ticker