Friday, July 24, 2009

tak tau nak letak title apa.. ;-)

Yesterday me tak masuk office coz went to visit Tan Chong Motor plant in Serendah. First time can see dari dekat camane orang buat kereta. Tan Chong plant buat Nissan cars so I dapatlah tengok Grand Livina, Sylphy and Latio. Canggih!..and very excited..eheh..
You know what, at first I hesitate nak drive ke sana sebab memang tak biasa that area...tp dengan pertolongan kawan2, hubby, google earth and navigator, redz..I drove there..gambled.
Alhamdulillah tak sesat dan selamat. Ok tak nak cerita further pasal tu..perhaps next entry (kalau rajin)

Nak share pasal zakat skit..zakat pendapatan. To be honest..I baru jer buat potongan gaji untuk zakat pendapatan last 3 years kot. Sebelum ni me seriously tak aware sehingga lah staff from pusat kutipan zakat datang office (my previous office) bagi penerangan. TQVM.

I think kawan2 dah buat this (pay zakat) earlier kan..Masing2 mungkin ada cara tersendiri nak pay terus ke pusat zakat or buat pemotongan gaji. As you all know zakat yg kita bayar tu boleh ‘claim’ dari income tax. Boleh dptkan info from pusat zakat berhampiran or from website. Sekarang kan semua senang pakai click-click je to get info..
Huhu..macam I kerja kat pusat zakat pulak kan..tapi rasanya tak salah kita saling ingat mengingati antara satu sama lain. Agree..not agree..

Few days ago terima sebuah buku terjemahan dan huraian surah al ihsan from pusat kutipan zakat. TQ!



PS: Esok u all buat apa?
Me: follow hubby main bowling pagi2 kat ampang then to another place for azim’s birthday gathering. Yeay!..love weekend!!

1 comment:

rasp said...

i pun dapat buku nie...errmmm rasanya last week kot...

me too...loooove the wikenzzz...

have a great wiken dearie & take care!

Lilypie Kids birthday Ticker
Lilypie Kids birthday Ticker