Monday, August 10, 2009

botol...

Just lepas cuci mata kat internet tengok gambar botol yg cute-miut. I like…

I pun ada gak simpan skit2. Hobby. Kalau uols ada botol yg kuit dan tak suka simpan sebab menyemak aje kan..haa!! give me tau!!!

My mom plak suka simpan botol perfume, biasanya perfume anak2 yg dah habis will be passed to her. Masa Nayli umur 2-3 tahun, she likes to play with these bottles dan sekarang dah lama tak nampak..maybe tok wan dah simpan tempat lain. Dia bukan tak bagi cucu main tapi risau kalau botol pecah..luka sape yg susah? Dia jugak kan! Infact saya pun suka gak telek botol perfume lama2 tu..then like to smell the nice scent yg left over tu sebab boleh mengembalikan memori gitu. Betul Tak?

Scents can recall memories..contohnya hugo deep red I used during early years after working, so when I smell that scent automatically will remember time muda remaja umur baru 25 tahun masa tu..tengah bercinta ok..kakaka.. Kalau boleh nak balik semula zaman tu..hiks..


my bottles collezion...

my fave perfume..tp tak jumpa dah kat counter..rasanya 10 yrs back kot i used this

deep red..

6 comments:

Mya said...

comeyy comeyy..

rasp said...

tul tu sis...
the scent can bring back memories...

a-as said...

dear,

mya: makaceh! :)

rasp: betul kan teori tu..bukan I sorang lah ek :)

Dee said...

aiseh lmbtlah sis..i baru je buang..byk lak tu..tp botol esprit ada..buat tabung..nti kalo ada i simpan for u eh..

eedany said...

wah! uniklah hobby ni.

kalau dapat botol unik tapi plain with no color, apa kata u paint & letak decoration cute2 ?

tentu menarik...

:)

Natasha said...

eh.... i'm a loyal lover of hugo deep red! always restock bila dah abis!!!

Lilypie Kids birthday Ticker
Lilypie Kids birthday Ticker