Tuesday, March 10, 2009

4 days break..was a great break.

Last Friday I was on leave because of 2 reasons. Firstly, my son, umair was not feeling well-deman/batuk/selsema. Secondly, ada sedikit urusan that need me to settle urgently. Sambil2 tu ambil peluang hantar Nayli pergi kindy sebab ever since dia joint kindy baru seminggu lepas, I tak pernah hantar dan tak pernah tengok dia pakai uniform kindynya. Bagus punya mak kan...eheh bukan apa I tak berkesempatan nak cuti, lagi pun tahu dia macam cool aje, tak kisah babysitter hantarkan...


Nayli so happy because first time mummy hantar ke kindy..sempat lah I masuk tengok kawan2 dia dan sembang dgn teacher sekejap. Good girl..siap toncang rambut lagi..kalau tak ke sekolah jangan harap nak ikat rambut. Getah rambut tu silih berganti bukan sebab pakai tapi sebab hilang entah kemana.
Sementara Nayli ke kindy, Umair pulak dengan babysitter, he seemed okay after ambik ubat (rest). I rushed ke KL.

That was story on last Friday.

My Sat, Sun and Mon just spent at home. Keluar pun just nearby saja bawak kiddos jalan2.
During the 4 days break ..I berjaya jadi “surirumah sepenuh masa” selama 2 hari, I’ve done the laundry, vacuum-ing, mopping, cooking bla..bla.. yeah..

Mine was considered a great break. How about yours?

6 comments:

Shopaholic Mama said...

that sure was a long break! Congrats pasal berjaya jadi surirumah..motivation ni!

a-as said...

haha..that was not easy tau sis..I did it! though 2 out of 4 days..tp memang penat giler. respect la kat sape2 yang jd surirumah sepenuh masa tu...

Anonymous said...

Mine was not that different from any other day as I am working still :)

Your daughter is so cute in the uniform! I still remember how beautiful she is from the last time you met me. Give her squeeze for me will you ;)

rasp said...

oooo alahai sweet tul nayli in her uniform!

mmg penat kan sis if stay home with all the chores to settle :) sapa kata full time housewife leh dok senang lenang kan ;)

but time spent with family mmg worth every second!

Anonymous said...

mine was not so great.
tatau sapa punya virus batuk skang batuk bagai.

and cannot skip classes cuz already exceed (or almost) the 30% MC/EL/pontengs

i need real holidaysssss!

P.S thanks for supporting the Earth Hour!
spread it out kayh?

a-as said...

dear..
naziehah: yup..then I kena cakap dia ni squeeze from aunty cantik yang kita jumpa tu..pastu I bet , dia mesti tanya macam2 lagi blabla..

rasp:precisely sis..tabik spring kat semua surirumah sepenuh masa out there.

chada: sebab cuaca tak menentu skang ni pun ye jugak..ramai orang sakit.

u deserve a holiday..treat urself! lepas penat2 study kan..

hmm pasal Earth Hour tu no hal..sama sama kita sokong.

Lilypie Kids birthday Ticker
Lilypie Kids birthday Ticker